ශ්‍රී ලංකාවේ රාජ්‍ය සේවා ගෙවීම් ඩිජිටල් ගෙවීමට පරිවර්තනය කිරීම

ශ්‍රී ලංකාවේ රාජ්‍ය සේවා ගෙවීම් ඩිජිටල් ගෙවීමට පරිවර්තනය කිරීම

Transforming Public Service Payments in Sri Lanka to Digital

🟦 GovPay යනු ශ්‍රී ලංකාවේ තොරතුරු හා සන්නිවේදන තාක්ෂණ ආයතනය සහ LankaPay යන ආයතන දෙකේ සම්බන්ධතා මගින් නායකත්වය ලබා දෙන ව්‍යාපෘතියක් වන අතර, එය ජනතාවට රජයේ සේවා සමඟ සම්බන්ධ ගෙවීම් වලට අලුත්ම ආකාරයක් ලබා දීමට සැලසුම් කර ඇත. මෙම ව්‍යාපෘතිය, ඩිජිටල් ආර්ථිකය පිළිබඳ කාර්ය මණ්ඩලය සහ ශ්‍රී ලංකා මධ්‍යම බැංකුව විසින් සහයෝගයෙන් ක්‍රියාත්මක වේ. එමෙන්ම, මෙම ව්‍යාපෘතිය මගින් ලංකාවේ ඩිජිටල්කරණ අනාගතයට යොමු වූ, ශක්තිමත් පදනමක් සකස් කිරීමට බලාපොරොත්තු වේ. මෙම ව්‍යාපෘතිය, පුද්ගලයන් සහ ව්‍යාපාර සඳහා පහසු “එක ස්ථානයකින්” ලෙස සේවාවන් ලබා දීම සඳහා ඩිජිටල් ප්ලැට්ෆෝම් එකක් පිහිටුවීමට අරමුණු කරයි.

🟦 2025 ජනවාරි අවසන් වන විට ආරම්භ කිරීමට සැලසුම් කර ඇති GovPay, මුලින්ම රජයේ ආයතන 16 ක් සමඟ ඒකාබද්ධ වේ. ඊළඟ පියවර තුනකදී තවත් ආයතන 30 ක් එකතු කිරීමට සැලසුම් කර ඇත, 2025 අප්‍රේල් මාසයේදී සම්පූර්ණ ක්‍රියාත්මක කිරීම ඉටු කරනු ඇත. මෙම පියවර ගනුදෙනුකරුවන්ට පහසුකම් සැලසීම සඳහාත්, එමඟින් පුරවැසියන්ට ජනප්‍රිය ෆින්ටෙක් යෙදුම් හෝ අන්තර්ජාල බැංකු මඟින් රජයේ සේවා සඳහා පහසුවෙන් ගෙවීම් සිදු කිරීමට හැකි වේ.

🟦 GovPay, Hatton National Bank PLC, Pan Asia Banking Corporation PLC, Sampath Bank, Seylan Bank PLC, DFCC Bank, Commercial Bank of Ceylon PLC, Bank of Ceylon, People’s Bank සහ National Development Bank PLC (NDB) යන ප්‍රමුඛ වෙළෙඳ බැංකු නවයකින් සමඟ ඒකාබද්ධ වී ඇති අතර, මෙහිදී ගනුදෙනුකරුවන්ට පහසු ගෙවීම් ප්‍ක්‍රියාව තවත් කාර්යක්ෂම වීම සහතික කරයි. එසේම iPay සහ HelaPay යන ජනප්‍රිය ෆින්ටෙක් ඇප ඉතා ඉක්මනින් මෙම වේදිකාවට එක් වීමට සැලසුම් කර ඇත.

🟦 ආදායම් එකතු කිරීමේ ක්‍රියාවලීන් නවීකරණය කිරීමේදී GovPay රජයේ ආයතන සඳහා මූල්‍ය ගනුදෙනු වලින් දුෂණයෙන් තොර, නිවැරදි ගිණුම්කරණය, ආරක්ෂාව සහ පැහැදිලිභාවය සහතික කරයි. එමඟින් කාර්යක්ෂම හා වගකිවයුතු මූල්‍ය කළමනාකරණයක් පහසු කරයි. ඩිජිටල් රජයේ ප්‍රතිපත්තිය සමඟ සම්බන්ධ වී GovPay වෙනත් දත්ත සේවා ක්‍රියාවලීන් සමඟ කාර්යක්ෂමතාව වැඩිදියුණු කිරීමටද බලාපොරොත්තු වේ. විශ්ලේෂණ භාවිතා කිරීමෙන් රජයේ ආයතනවල තොරතුරු තීරණ ගැනීමේ හැකියාව වැඩිදියුණු කරමින් සේවා ලබා දීමේ ප්‍රමිති වැඩි දියුණු කිරීමට උපකාරී වේ. GovPay මූල්‍ය ගනුදෙනු වල කාර්යක්ෂමතාව වැඩි කිරීමෙන් සහ කළමනාකරණ වෙහෙස හා වියදම් අඩු කිරීමෙන් රජයේ සේවා ලබා දීමේ වැඩි කාර්යක්ෂමතාව සහ සේවා කාර්යක්ෂමතාවද සපයා ගැනීමට උපකාරී වේ.

🟦 GovPay මගින් අපගේ බැංකු හා ෆින්ටෙක් හවුල්කරුවන්ගේ අග්‍රාහකත්වය ඇතිව ඔවුන්ගේ සම්බන්ධතාවය, ප්‍රවේශතාව, ආරක්ෂාව සහ කාර්යක්ෂමතාව උසස් මට්ටමේ ඇති පොදු වේදිකාවක් නිර්මාණය කිරීමට ඉතා වැදගත් වේ.

🟦 GovPay මගින් පුරවැසියන් හා අවශ්‍ය සේවා අතර ගැටළු ඉක්මනින් විසඳා ගැනීමට උපකාර කරන තාක්ෂණයෙන් සේවා වැඩි කාර්යක්ෂමත්වයක්, පැහැදිලිභාවයක් සමඟ ප්‍රතිචාරශීලි රජයක් සෑදීමට මඟ පෙන්වයි යන්න මුලික අපේක්ෂාවයි. #TecWinds

🟦 GovPay, a joint initiative by the Information Communication Technology Agency of Sri Lanka and LankaPay, is set to revolutionize access to government services. Supported by the Ministry of Digital Economy and the Central Bank of Sri Lanka, this centralized digital platform will act as a “Citizen’s One Stop Shop” for online payments, benefiting individuals and businesses alike.

🟦 Scheduled for launch by January 2025, GovPay will initially integrate 16 government institutions, with another 30 joining in two phases to complete implementation by April 2025. This phased approach ensures a seamless, user-focused experience, enabling citizens to make payments effortlessly through fintech apps or online banking platforms.

🟦 GovPay will connect with nine major commercial banks, including Hatton National Bank, Sampath Bank, Commercial Bank, People’s Bank, and others, ensuring smooth payment accessibility. Popular fintech apps like iPay and HelaPay are also set to join soon, expanding digital payment options and convenience.

🟦 By modernizing revenue collection, GovPay enhances control, accuracy, security, and transparency in government transactions. It aligns with Sri Lanka’s digital government strategy, using analytics to boost operational efficiency and improve service standards. The platform reduces administrative costs and burdens, streamlining services for faster and more cost-effective delivery.

🟦 This achievement is made possible through the collaboration of banking and fintech partners, whose contributions have ensured a secure, accessible, and efficient platform.

🟦 GovPay envisions a future where technology bridges the gap between citizens and essential services, fostering a more transparent, efficient, and responsive government.

CATEGORIES
TAGS
Share This